15 Μαρ 2021

5 πράγματα που άλλαξαν, όταν άρχισα να διαβάζω βιβλία

Είμαστε στα μέσα του Μάρτη και έχω ήδη διαβάσει 6 βιβλία από την αρχή της χρονιάς. Το γεγονός και μόνο αυτό αποτελεί μια τεράστια ανατροπή στην καθημερινότητα μου. Γιατί όσοι με ξέρετε, γνωρίζετε την αδυναμία μου να συγκεντρωθώ και να ολοκληρώσω ένα ανάγνωσμα, συνέπεια ενός ανυπόφορου burn-out που δεν έλεγε να τελειώσει. Μέσα σε αυτούς του δυόμιση μήνες έχω δει τόσο μεγάλη αλλαγή, που αναρωτιέμαι τί με κρατούσε μακριά από το διάβασμα (και την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου) τόσο καιρό.



Άφησα στην άκρη το κινητό

Περιόρισα στο ελάχιστο το ανελέητο σκρολάρισμα στα social media. Το FOMO έγινε JOMO και όταν ξαπλώνω στον καναπέ και βάζω τα γυαλιά μου προτιμώ να παρασυρθώ σε μια αληθινά φανταστική ιστορία, αντί να παρακολουθώ το κουρασμένο, γεμάτο ψεύτικες αλήθειες  timeline μου.

Κοιμάμαι καλύτερα το βράδυ

Αφού πλέον κλείνω τις οθόνες αρκετά νωρίτερα, αποφεύγω την ακτινοβολία και το μπλε φως, επιτρέποντας στον εαυτό μου να χαλαρώσει σταδιακά. Διαβάζοντας, ενεργοποιούνται διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου με αποτέλεσμα ο ύπνος να μου δωρίζει συχνά μερικά από τα πιο φανταστικά όνειρα. 

Νοιώθω ενεργή

Η καρδιά γεμίζει ευχάριστα συναισθήματα και τα μάτια εστιάζουν σε λεπτομέρειες που έως τώρα δεν έδιναν σημασία. Το μυαλό ενεργοποιείται συνδυάζοντας εικόνες, σκέψεις και λέξεις σε ένα μοναδικό αποτέλεσμα.  Η μνήμη βελτιώνεται και οι συνειρμικές σκέψεις μου δίνουν τη ζωντάνια που έψαχνα. Καθόλου άσχημα για 5ο μήνα lockdown, ε;

Γράφω καλύτερα

Δεν είναι τυχαίο αυτό που λένε, πως για να γίνεις καλός συγγραφέας πρέπει να διαβάζεις πολύ. Το επιβεβαιώνω 100%. Ως άνθρωπος που μέχρι πρότινος διάβαζα μόνο τα φυλλάδια του σούπερ μάρκετ, άντε και κανένα blog post εδώ κι εκεί, η λογοτεχνία έλυσε τη γλώσσα μου, και έκανε τα δάχτυλα μου να τρέχουν ακόμα πιο γρήγορα στο πληκτρολόγιο. Τελικά υπάρχουν λόγια για τα πάντα!

Μαθαίνω

Αν μη τι άλλο, τα βιβλία είναι διδακτικά. Και δεν αναφέρομαι μόνο στα non fiction. Ακόμα και ένα μυθιστόρημα, μέσα από τη σφαίρα του φανταστικού μπορεί να προσφέρει γνώση γύρω από την ιστορία, τη γεωγραφία, την κοινωνία γενικότερα. Μέσα από τα μάτια των ηρώων ενός βιβλίου, μπορεί κανείς  να δει τη ζωή μιας άλλης εποχής.

Εσύ πότε διάβασες τελευταία φορά ένα βιβλίο;

Ρίξε το στο διάβασμα, σε παρακαλώ! Αν δεν σε κάλυψαν οι δικοί μου λόγοι, απλά σκέψου ότι το να διαβάσεις ένα βιβλίο είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεφύγεις από την βασανιστική καθημερινότητα που ζούμε. Με ένα βιβλίο θα ταξιδέψεις, θα πάψεις να νοιώθεις μόνος και θα μάθεις πράγματα που θα σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο σε αυτό το καλύτερο αύριο που όλοι περιμένουμε να ξημερώσει!


Δεν υπάρχουν σχόλια: