1 Οκτ 2020

Content isn't King anymore...

Μιας και η εποχή των modem και των PSTN συνδέσεων αποτελεί μακρινή ανάμνηση, είναι καιρός να αλλάξουμε mindset όσον αφορά στην αξία του περιεχομένου που διακινείται ψηφιακά! Το περιεχόμενο δεν είναι πλέον ο Βασιλιάς, αλλά ένα απέραντο βασίλειο με πολλούς εμπλεκόμενους...   

Πριν από κάποια χρόνια, όταν το internet βρισκόταν ακόμα στις απαρχές του, το γεγονός ότι μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση σε κείμενα, φωτογραφίες και video ήταν από μόνο του εξαιρετικό. Το ότι κατεβάζαμε τραγούδια στον υπολογιστή μας και μέσα σε λίγες ώρες τα κάναμε δικά μας  ήταν αξιοθαύμαστο. Οι δημιουργοί τότε ήταν λίγοι, εξειδικευμένοι στο αντικείμενο τους και η πρόσβαση του κοινού στο περιεχόμενο ήταν περιορισμένη. 

Κι έπειτα η τεχνολογία άλλαξε, το internet έγινε πιο γρήγορο, μπήκαν στη ζωή μας τα social media και τα smartphones. Το περιεχόμενο έγινε ο απόλυτος Βασιλιάς!

Αρχίσαμε να καταναλώνουμε πολλαπλό περιεχόμενο πρώτα από τον υπολογιστή μας, κι έπειτα από το δρόμο. Πλέον, καταναλώνουμε περιεχόμενο ενώ τρώμε, ενώ οδηγάμε, ενώ διασκεδάζουμε. Ακόμα κι όταν παρακολουθούμε τηλεόραση ταυτόχρονα σκρολάρουμε στο κινητό μας. Έπειτα ήρθε το streaming, η καθημερινή συνήθεια που απελευθέρωσε  ολοκληρωτικά τη διάθεση περιεχομένου. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Nielsen περνούμε μέχρι και 11 ώρες την ημέρα online (!). 

Αντίστοιχα, η δημιουργία περιεχομένου πολλαπλασιάστηκε και αυτή. Σήμερα, ο καθένας μας, προσωπικά, αλλά και σε επίπεδο επιχειρήσεων, έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει περιεχόμενο και να το διαθέσει δωρεάν ή με πληρωμή σε επιλεγμένο κοινό. Όλα τα brands έχουν τα δικά τους κανάλια διανομής περιεχομένου, ένα blog, ένα YouTube channel, ένα Facebook page και πόσα άλλα…

Και κάπως έτσι φτάσαμε στο content shock! Πλέον, το περιεχόμενο που προσφέρεται είναι πολύ περισσότερο από αυτό που μπορούμε να καταναλώσουμε. Υπερβολικά περισσότερο.

Οι content strategists αρχίσαμε να μιλάμε για "πρωτότυπο περιεχόμενο", έπειτα για "χρήσιμο περιεχόμενο" που θα είναι ελκυστικό. Πάψαμε να γράφουμε διαφημιστικά και ξεκινήσαμε τις εμπνευσμένες αφηγήσεις, μάθαμε να ντύνουμε τα προϊόντα μας με ιστορίες. Γιατί όπως είχε πει και ο Seth Godin, “People don’t buy goods and services. They buy relations, stories, and magic.” Οι εξειδικευμένοι copywriters γράφουν καλά, εφαρμόζουν τις αρχές του SEO, γνωρίζουν σε βάθος το industry με το οποίο ασχολούνται, τα personas και πώς να κεντρίσουν το ενδιαφέρον τους. Tα brands δαπανούν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά, για να ξεχωρίσουν μέσα στον απέραντο όγκο περιεχομένου, για να εμφανιστούν πρώτα στις αναζητήσεις, σε τελική ανάλυση για να διαβαστούν. 

Αρκεί όμως αυτό;

Η απάντηση είναι όχι. Το content marketing είναι μεν απαραίτητο για την επιβίωση του brand στο αχανές διαδίκτυο, όπως όμως αναφέρθηκε στην αρχή, το περιεχόμενο είναι πλέον Βασίλειο με πολλούς εμπλεκόμενους! Ποιοι είναι αυτοί; 

Μα φυσικά το κοινό. Οι ίδιοι οι χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι πιθανότατα είναι ή επιθυμούν να γίνουν χρήστες του προϊόντος ή της υπηρεσίας μας. Οι οποίοι πιθανότατα έχουν σχηματίσει ήδη θετική ή αρνητική άποψη για το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Και την άποψη τους αυτή τη λένε με κάθε ευκαιρία. Στο feed του Facebook και των λοιπών social media, στο προσωπικό τους blog, αλλά και σε dedicated platforms όπως το Tripadvisor.  Οι κριτικές του κοινού, οι βαθμολογήσεις και τα αστέρια, οι εξιστορήσεις των εμπειριών είναι πιο σχετικές, πιο ενδιαφέρουσες και πιο πιστευτές από κάθε κείμενο.

Το User Generated Content, όπως λέγεται, είναι σήμερα η κυρίαρχη τάση και όλα τα brands οφείλουν να το συμπεριλάβουν στη στρατηγική τους, όσον αφορά στην προσέλκυση πελατών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: